Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

Una mirada al futur

Deixa un comentari

Benvinguts i benvingudes estudiants!

Sóc la Maria, i actualment estic cursant tercer del grau en Economia a la Universitat Pompeu Fabra.

Fa uns quants anys, jo i altres companys i companyes vam viure el mateix punt d’inflexió en el qual molts de vosaltres us trobeu ara: arriba l’edat adulta i, amb això, noves decisions que s’han de prendre, com per exemple, quina carrera escollir i on estudiar-la.

Amb la meva experiència com a estudiant universitària, procuraré donar-vos consells que crec que us poden ser útils. És clar, que focalitzaré la perspectiva en la UPF i el seu grau en Economia.

Com molts de vosaltres ja sabreu, la UPF és una institució amb molt de prestigi internacional, amb un elevat nivell a la docència i amb un agradable ambient universitari. Tan important com els professors són les modernes instal·lacions de les quals disposen els campus. Al campus de la Ciutadella, on se situa la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials, l’estudiant té a la seva disposició una impressionant biblioteca que possibilita el préstec de llibres d’interès acadèmic, així com el préstec de portàtils i l’accés a aules d’informàtica.

Centrant-me en el grau en Economia, recordo com si fos ahir la il·lusió que vaig tenir quan vaig saber que havia accedit en aquesta carrera. La nota de tall no és baixa i puc imaginar la pressió amb la qual esteu cursant o cursareu batxillerat per tal d’aconseguir una nota alta. Tot i que no és fàcil mantenir el ritme, no us rendiu. El sacrifici i l’esforç valen la pena si el resultat s’ho mereix. I, en aquest cas, us puc dir que és així. Tenia bastant clar que volia cursar Economia i dubtava quina universitat escollir. Informant-me, però, de seguida em vaig adonar que la UPF és capdavantera en el sector de les ciències socials d’entre les universitats públiques i que, per tant, la meva decisió ja estava presa. La preocupació de molts en el moment de triar la carrera són les sortides laborals, i ara buscant pràctiques per fer en empreses us puc dir que l’accés al mercat laboral està pràcticament assegurat.

Per concloure l’apunt de la meva experiència, només em queda dir-vos que l’entrada al món universitari m’ha fet créixer com a persona, m’ha obert els ulls davant de nous horitzons, poder conèixer nous amics, ser més autònoma i independent. És un pas més a la vida que, us ben asseguro, un cop fet no tornaries enrere.

Endavant, la universitat us espera amb les portes ben obertes!

Maria Orriols Domingo, estudiant del grau en Economia

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

