Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

I ara…, què?

Deixa un comentari

Després de dos anys de batxillerat, dos anys durs, almenys en el centre on jo el vaig cursar, imagino que, com molts de vosaltres, em vaig fer la pregunta: i ara…, què?

Sóc una persona a la qual li agrada aprendre, i els meus interessos són molt variats, motiu pel qual les meves opcions també eren molt diverses i em va costar molt decidir-me.

Parlava amb amigues que, des que érem petites, tenien molt clar el que voldrien estudiar. L’una sabia que volia ser metgessa; l’altra, que volia ser professora. Però, no era el meu cas. Havia fet el batxillerat social, que inclou matèries com economia de l’empresa i matemàtiques aplicades a les ciències socials, i com que em van agradar, vaig decidir-me pel món de les ciències econòmiques.

Pregunta següent: ADE, Economia, IBE, Empresarials-Management…? Tothom amb qui parlava de les meves opcions (és important parlar amb la gent que t’envolta) em deia que si volia escollir aquest món, em recomanaven la UPF. Professors, coneguts i familiars. Tothom em deia que si tenia la nota requerida no dubtés a anar a la UPF.

Un cop ho vaig tenir clar, vaig escollir ADE per l’oferta d’assignatures, ja que era el que trobava més interessant. Realment, tenia altres universitats al costat de casa; però vaig triar la UPF perquè tenia molt clar que volia arribar molt ben preparada al món laboral.

Sincerament, primer i segon curs van ser durs; però ara ho veig amb perspectiva i considero que tot l’esforç va valer la pena. Tercer ja el vaig gaudir més i, ara, a quart estic fent optatives i, per a mi, està sent el millor curs. A més a més, he fet pràctiques, i això és un altre punt a favor de la Pompeu!

A través del Campus Treball és molt fàcil trobar una empresa on fer les pràctiques i, a més a més, per ser de la UPF cobres 5 € l’hora, cosa que no és igual en altres universitats, on pot ser que tinguis pràctiques sense cobrar. I crec que és molt important, perquè, d’acord, són pràctiques; però qui vol regalar el seu temps?

A més, la Pompeu ofereix molts programes de mobilitat internacional, com l’Erasmus que tots coneixeu, o la realització de les pràctiques a l’estranger.

Crec que surto molt preparada de la Pompeu perquè m’hi han ensenyat molt més que coneixements. L’avaluació contínua t’obliga a ser responsable, t’obliga a complir amb el dia a dia; però jo crec que això ens beneficia perquè no et permet despenjar-te de cap assignatura i, per una altra banda, si treballes, és més fàcil aconseguir bones notes, ja que la majoria d’exàmens són tipus test, i això no beneficia a tothom!

Elisenda Martínez Díez, estudiant del grau en Administració i Direcció d’Empreses

Anuncis

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

