Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària


Deixa un comentari

I ara…, què?

Després de dos anys de batxillerat, dos anys durs, almenys en el centre on jo el vaig cursar, imagino que, com molts de vosaltres, em vaig fer la pregunta: i ara…, què?

Sóc una persona a la qual li agrada aprendre, i els meus interessos són molt variats, motiu pel qual les meves opcions també eren molt diverses i em va costar molt decidir-me.

Parlava amb amigues que, des que érem petites, tenien molt clar el que voldrien estudiar. L’una sabia que volia ser metgessa; l’altra, que volia ser professora. Però, no era el meu cas. Havia fet el batxillerat social, que inclou matèries com economia de l’empresa i matemàtiques aplicades a les ciències socials, i com que em van agradar, vaig decidir-me pel món de les ciències econòmiques.

Pregunta següent: ADE, Economia, IBE, Empresarials-Management…? Tothom amb qui parlava de les meves opcions (és important parlar amb la gent que t’envolta) em deia que si volia escollir aquest món, em recomanaven la UPF. Professors, coneguts i familiars. Tothom em deia que si tenia la nota requerida no dubtés a anar a la UPF.

Un cop ho vaig tenir clar, vaig escollir ADE per l’oferta d’assignatures, ja que era el que trobava més interessant. Realment, tenia altres universitats al costat de casa; però vaig triar la UPF perquè tenia molt clar que volia arribar molt ben preparada al món laboral.

Sincerament, primer i segon curs van ser durs; però ara ho veig amb perspectiva i considero que tot l’esforç va valer la pena. Tercer ja el vaig gaudir més i, ara, a quart estic fent optatives i, per a mi, està sent el millor curs. A més a més, he fet pràctiques, i això és un altre punt a favor de la Pompeu!

A través del Campus Treball és molt fàcil trobar una empresa on fer les pràctiques i, a més a més, per ser de la UPF cobres 5 € l’hora, cosa que no és igual en altres universitats, on pot ser que tinguis pràctiques sense cobrar. I crec que és molt important, perquè, d’acord, són pràctiques; però qui vol regalar el seu temps?

A més, la Pompeu ofereix molts programes de mobilitat internacional, com l’Erasmus que tots coneixeu, o la realització de les pràctiques a l’estranger.

Crec que surto molt preparada de la Pompeu perquè m’hi han ensenyat molt més que coneixements. L’avaluació contínua t’obliga a ser responsable, t’obliga a complir amb el dia a dia; però jo crec que això ens beneficia perquè no et permet despenjar-te de cap assignatura i, per una altra banda, si treballes, és més fàcil aconseguir bones notes, ja que la majoria d’exàmens són tipus test, i això no beneficia a tothom!

Elisenda Martínez Díez, estudiant del grau en Administració i Direcció d’Empreses

Anuncis