Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària


Deixa un comentari

Mapa del campus

Rebo un whatsapp de l’Anna, surto de la biblioteca i em recull amb el cotxe. L’Anna em diu que li agrada la universitat. Només l’ha vist des del cotxe, però n’ha quedat entusiasmada. Ella estudia infermeria a la UAB i troba que la UPF (en diu així) està molt ben situada. Mentre em cordo el cinturó, li comento:

—Sí, tens el mar a tocar, el parc de la Ciutadella just aquí i en cinc minuts et plantes al Born. Mira, perquè ja hem arrencat, que si no t’hauria ensenyat la biblioteca. El Dipòsit de les Aigües. Vénen turistes i tot a fer-hi fotos.

Jo sóc estudiant de Dret i, després de gairebé quatre anys a la Pompeu Fabra, valoro moltíssim les seves instal·lacions. El Dipòsit de les Aigües em sembla una delícia. Busqueu-ne fotos al Google i hi voldreu estudiar. Les aules, grans i semicirculars, com un parlament, també estan molt bé.

L’Anna i jo agafem la Ronda Litoral i em sap greu que no hagi vist el carrer Wellington, amb els seus plataners, el tram i el rugit dels lleons, que ve del zoo. Tampoc no ha vist l’edifici Roger de Llúria per dins, amb la façana de vidre que converteix les aules en peixeres; ni el pati cobert que vessa de llum natural. No ha vist la plaça central de Jaume I, ni l’auditori, ni el jardinet del costat de l’edifici 13.

Últimament (potser perquè faig quart), aprecio molt estudiar aquí. A l’hora de decantar-se per una universitat, els carrers que l’envolten, les aules, les places i els edificis semblen secundaris. Pensem que tant se val: l’important és el pla d’estudis, el prestigi, etc. Això potser és un error. Mentre l’Anna es mor de fàstic en una taula raquítica, jo aixeco el cap i veig uns arcs i unes columnes que no tenen res a envejar als colleges d’Oxford.

—Pensa-hi —li dic mentre condueix, ja a l’altura de Sant Adrià—, és important o no és important?

Marcel Bosch Canet, estudiant del grau en Dret

Anuncis