Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

El petit gran canvi del món universitari

Deixa un comentari

Actualment estudio Ciències Polítiques i de l’Administració a la Universitat Pompeu Fabra, i cada cop que em pregunten ‘com et va la carrera?’ la meva resposta no és mai la mateixa. Per a mi, la universitat ha suposat un canvi molt important, i l’únic que sé és que ha estat un canvi que em convenia, que m’ha fet obrir bastant els ulls, i us explicaré el perquè. En primer lloc, vaig cursar el batxillerat científic, de manera que considero que encara estic aterrant en el món de les ciències socials; en segon lloc, perquè vinc d’un poble de l’Alt Maresme de poc més de 9 mil habitants; així que poc té a veure amb Barcelona, i en tercer lloc perquè he hagut d’aprendre a ser molt més autònoma en molts aspectes.

Pel que fa al meu canvi de modalitat d’estudis, cal dir que sempre he tingut el cor dividit a l’hora d’escollir què estudiar, i després de fer un bon batxillerat científic vaig decidir que era l’hora de canviar, d’observar el món amb uns altres ulls, i em vaig arriscar. Aquest ha estat un dels riscos on més guanys he obtingut: aquesta carrera aporta a l’estudiant una obertura de la mentalitat al món (almenys el temari que he cursat de moment), els professors són amens i directes, i la universitat proporciona elements de suport a l’estudiant molt importants, així com grups de treball reduïts, que m’han ajudat a conèixer millor els meus companys i també a tenir un contacte més directe amb els professors i amb el temari. Considero, doncs, que la carrera, a través de les assignatures bastant diferenciades, m’està fent petits tastets de diverses branques de les ciències socials, i això m’ha fet tenir ganes d’anar ampliant el meu currículum i també el coneixement.

La Pompeu està situada en un dels racons més bonics i moguts de Barcelona. Cal dir que això m’ha fet tenir una vida universitària molt diferent a la dels meus companys d’institut. Per a una persona com jo, a qui li interessa la política, ha estat realment important tenir el Parlament al costat de la universitat i, a més, he pogut viure a la mateixa universitat actes importants relacionats amb la política actual. Alhora, és una és una zona on pots gaudir de tranquil•litat i oci, ja que disposa d’espais per a tot.

No vull oblidar-me de fer una petita menció a les instal•lacions de la Universitat i de la seva manera de funcionar. La Pompeu té un gran avantatge com a universitat ‘nova’ (aquest any ha fet 25 anys), i és que té les instal•lacions modernes i sense desperfectes, o almenys jo no n’he vist cap, i a més, les està ampliant per tal d’acollir nous projectes i estudis. I pel que fa al seu funcionament, considero un gran avantatge que funcioni amb avaluació trimestral, en què l’estudiant acumula menys matèria i pot aprofundir-hi més.

Aquesta és la meva breu experiència, el meu petit gran canvi.

Cristina Agell i Alofra, estudiant del grau en Ciències Polítiques i de l’Administració

Anuncis

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

