Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

Aprendre a aprendre

Deixa un comentari

Em dic Gal·la, i sóc estudiant de segon de Periodisme amb l’itinerari d’Humanitats a la UPF. La universitat no resulta un canvi tan impactant respecte al batxillerat, com molts estudiants pensem abans de començar primer. És un entorn en el qual comences sent el més petit, però on hi ha més gent que en un institut, de totes les edats i de tots els estils. En el meu cas, ha suposat també un canvi d’aires, ja que sóc de les Terres de l’Ebre. Però passat un any m’he adonat que la feina continua sent la mateixa: estudiar i treballar.

Anar a classe (excepte a alguna assignatura en què el professor no ha estat encertat) resulta productiu i interessant, i no pas un suplici. I m’he adonat que la combinació de Periodisme amb Humanitats és la millor que he pogut escollir.

D’una banda, les assignatures d’Humanitats són una manera d’evadir-te de l’estrès del dia a dia, de les ideologies, dels conflictes en general. Una sessió de literatura amb la Begonya Capllonch et fa percebre la passió colossal que una persona pot arribar a sentir per alguna cosa; en aquest cas, per la literatura. I la transmet de tal manera que arribes a apassionar-te tu també, no només per la seva matèria, sinó per l’aprenentatge en general, pels detalls de les persones i de les coses. Les classes d’Humanitats m’han ajudat a apreciar el saber i a anisar-lo.

Això sí, la manera de treballar és el canvi que més he experimentat, ja que prendre apunts ja no és suficient. Les classes són com un índex ampliat de la matèria, i és l’estudiant qui ha de fer recerca. No és solament saber quan va ser la Primera Guerra Mundial o les potències que s’hi enfrontaven, sinó també buscar les interpretacions dels historiadors per poder construir la pròpia. No es tracta de llegir-te una obra obligatòria, sinó de buscar crítiques de la obra, assajos, comentaris, i bastir el teu criteri. La feina se la fa un mateix, en bona part.

D’una altra banda, Periodisme ha estat una de les millors casualitats que m’he trobat, ja que estava prou indecisa a l’hora de triar què estudiar, si Comunicació Audiovisual, Publicitat o Periodisme. No he estat mai una persona exageradament interessada per l’actualitat. Fins que vaig arribar a la universitat m’assabentava d’algunes coses que veia al telenotícies; però era com estar en una bombolla. Arribar a la UPF m’ha fet despertar, i ha fet néixer en mi una voluntat de saber què passa al món, i què hi ha al darrere. Aprens a expressar-te per escrit en l’àmbit informatiu, interpretatiu i d’opinió, i especialment en aquest últim, t’adones que la meitat del que escrius és palla. He agraït profundament que m’ho hagin fet veure.

En definitiva, estic aprenent maneres de fer i de veure les coses que m’acompanyaran al llarg de tota la meva vida.

Gal·la Argelaga Monserrat, estudiant del grau en Periodisme

Anuncis

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

