Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

Jo, també

Deixa un comentari

Jo, també. També he estat fet un embolic, no fa més de sis mesos. La selectivitat a unes setmanes vista, el temps passant ràpid -com sempre quan no vols que sigui així-, i jo sense saber què fer amb la meva vida. I el temps endavant. I, és clar, no només havia de prendre una decisió: n’havia de prendre dues! Perquè si ja és difícil escollir un camí pel que fa als estudis, també us podeu imaginar que ho serà triar un lloc on dur-los a terme.

Sí, sí: estava fet un embolic, i no és cap broma. Finalment, vaig escollir a l’atzar.

Vergonyós, però cert. Vaig triar Humanitats a la Pompeu. A mi, que sempre m’han agradat les lletres, i que visc al costat del campus de la Ciutadella… Doncs, endavant. Però no me’n penedeixo; gens ni mica. I crec que he triat els estudis correctes al lloc correcte.

Ara em dirigeixo als alumnes que estimen les lletres. Segur que esteu tips d’escoltar que les lletres no tenen futur. “Y eso, ¿qué salidas tiene…?”, ho heu escoltat cada cop que us heu dirigit als vostres pares, als vostres avis, als vostres amics i, fins i tot, a alguns professors. Jo us entenc, perquè també ho he escoltat i ho escolto; però ara ric, perquè no m’importa gaire. Crec que he pres la decisió adequada, tot i haver-ho fet impulsivament. I si pogués ho tornaria a fer, perquè un estudiant “de lletres”, a la Pompeu, no és només un estudiant de lletres: és investigador, periodista, defensor de les causes perdudes, filòsof, antropòfil i moltes coses més… Que pot tenir a l’abast el màxim d’elements materials, teòrics i pràctics, també docents, amb una xarxa comunicativa entre alumnes i professors que, de moment, en el meu cas, m’ha deixat molt satisfet.

I, per què la Pompeu?, us deveu estar preguntant. Doncs, a més del que us he dit anteriorment, la Universitat Pompeu Fabra és un lloc idoni per començar els estudis universitaris, i també per acabar-los. Finalitzar un grau a la Pompeu us obrirà totes aquelles portes que consideràveu tancades, o que us han dit que ho estaven.

Com veieu, el meu missatge és ben senzill: feu allò que us agradi, diguin el que diguin, perquè sinó estudiar no té sentit ni aquí ni a Oxford. I, si em permeteu la gosadia, feu allò que us agradi a la Pompeu Fabra, i potser, com em va passar a mi, totes les pors i tots els dubtes desapareixeran el primer dia de classe.

Francisco Borrego Corulla, estudiant del grau en Humanitats

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

