Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

El pas de l’institut a la universitat

Deixa un comentari

Passar de l’institut a la universitat és un canvi, però crec que és un canvi molt positiu. Quan vaig començar la universitat recordo que estava nerviosa perquè no coneixia a gairebé ningú i em feia por no fer amics però quan arribes veus que es molt fàcil fer amics, perquè tothom esta en la mateixa situació que tu i t’adaptes molt ràpidament.


He de dir que el que més em va impactar al arribar va ser la gent que hi havia a les classes i que les classes eren molt grans. Nosaltres per exemple, al grup de Relacions Laborals de matins som uns 100 alumnes i els primers dies vaig pensar que costaria molt conèixer a tantíssima gent però amb els grups de seminaris i altres activitats acabes coneixent a una gran part. Una altre impressió que tenia es que seria com un “número” però realment no em sento així perquè els professors són bastant propers als alumnes, si no entens una cosa te la tornen a explicar, pots comunicar-te amb ells via correu electrònic… I els alumnes participem molt a les classes, sobretots als seminaris (classes més reduïdes) on fem activitats que t’ajuden a millorar la capacitat de parlar en públic i alhora a repassar els continguts de la matèria.


La universitat és menys estressant que l’institut en el sentit en que no tens exàmens cada setmana, i en tens pocs. Això fa que siguis tu mateix qui s’hagi de planificar el temps que dedica a l’estudi i pot ser una cosa positiva o negativa depèn de la responsabilitat de cadascú, però en general crec que tothom es conscient dels seus objectius i d’allà on vol arribar i per tant tothom treballa.


Les instal·lacions de la UPF cal dir que són molt bones, i útils ja que tens l’oportunitat de fer tots els treballs del seminari a la biblioteca i quan tens hores lliures o acabes la classe pots anar i aprofitar el temps i les hores mortes. A part hi ha molt ambient a tot el campus, sobretot al bar i al pati… i això fa que passis gran part de les teves hores.


Personalment jo vivia a més de 100km de Barcelona, que és on viu la meva família i podia fer la mateixa carrera de Relacions Laborals a la meva ciutat però vaig prendre la decisió d’anar a viure fora i sobretot d’anar a la Universitat Pompeu Fabra perquè creia que era una universitat molt oberta a tothom, amb força prestigi i que em donaria més oportunitats.

Ara que sóc aquí crec que vaig prendre una molt bona decisió i que tornaria a prendre-la sense pensar-m’ho. D’aquí en endavant espero que la meva estança a la universitat sigui tan gratificant com ho ha està sent fins ara.

Ariadna Diaz Diaz, estudiant del grau en Relacions Laborals

 

Anuncis

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

