Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

Experiència d’una estudiant de tercer d’ADE

Deixa un comentari

Bon dia,

Em dic Sílvia i sóc estudiant d’ADE. Aquest és el meu tercer any a la Universitat Pompeu Fabra i us escric perquè m’agradaria compartir la meva experiència amb tots vosaltres. El primer contacte amb la UPF que vaig tenir va ser a través de la seva web.

Suposo que, com jo, molts de vosaltres haureu buscat informació sobre les diferents carreres que podeu cursar així com sobre els diferents centres on podeu fer-ho. Doncs bé, una de les coses que em va agradar va ser l’organització de la web. D’entre les que vaig consultar, era la que estava millor estructurada i en la que menys em va costar trobar informació completa i detallada dels estudis que m’interessaven.

Es tracta d’una universitat pionera en tots els aspectes, i considero que això es veu reflectit en tot. Per això destaco el tema de la web. Són importantíssimes tant l’organització de la facultat com la dels estudiants; si no sou persones ordenades i organitzades em sap greu comunicar-vos que no és aquest el vostre lloc. L’avaluació és contínua, la qual cosa vol dir que cada setmana hi ha feina per fer d’absolutament totes les assignatures, i si no aconsegueixes portar-ho tot al dia difícilment aprovaràs totes les matèries. No us espanteu tampoc, això és un avantatge i un desavantatge…

M’explico, el fet que setmanalment hagis d’entregar feines facilita moltíssim l’estudi quan arriben els exàmens finals, perquè has anat repassant el contingut de cada tema per poder fer les entregues i participar als seminaris (classes pràctiques de 10-15 estudiants). A més, t’acostumes a estar a l’aguait si sorgeix qualsevol imprevist, com podria ser una entrega d’última hora i millores la teva capacitat d’adaptació, cosa que penso que és important una vegada entres al mercat laboral, perquè la feina és constant i en qualsevol moment pots tenir un problema que hauràs de resoldre sense angoixar-te ni tornar-te boig.

En el cas de la Facultat de Ciències Econòmiques i Empresarials, els horaris també són un tema que cal destacar. Haureu de tenir en compte que és una universitat que vol que els anys que hi siguis et dediquis exclusivament a estudiar, per la qual cosa no aniràs de matí o de tarda, sinó de matí i de tarda. No et donen l’oportunitat de treballar perquè es tracta que els anys d’estudi resultin el més productius possible, i evidentment si treballes perds hores d’estudi. Tot i això, és evident que us ho podeu combinar per fer classes particulars o, per exemple en el meu cas, entrenar un equip de bàsquet dos dies a la setmana. En conclusió, la meva experiència a la Universitat Pompeu Fabra és sacrificada i no us negaré que he hagut de renunciar a coses; però estic contentíssima d’haver aconseguit entrar-hi, i us aconsello a tots aquells que vulgueu i que tingueu l’oportunitat que si desitgeu sortir ben preparats i que la carrera us resulti productiva no dubteu a escollir la Pompeu.

Silvia Plans Roca, estudiant del grau en Administració i Direcció d’Empreses.

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

