Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

Com estudiar dos graus i no morir en l’intent

Deixa un comentari

Hi havia dues coses que tenia molt clares: els canvis sempre espanten i a l’hora de prendre una decisió important, mai estaràs 100% segur que l’opció triada és la millor.

Com vas a parar a la UPF?

Des de sempre he tingut clar que volia estudiar Periodisme, però a batxillerat, gràcies a l’entusiasme d’una professora, vaig enamorar-me d’Economia. Sense pensar-m’ho dues vegades em vaig llançar als dos graus (Periodisme i Administració i Direcció d’Empreses) i, com podreu intuir, vaig acabar triant la Universitat Pompeu Fabra per l’oferta de graus que té i perquè em permetia cursar els dos a la vegada.

Quan vaig entrar a la Universitat em vaig sorprendre de la quantitat d’estudiants que havien optat per cursar dos graus universitaris. És una gran oportunitat d’ampliar el teu horitzó professional i de formar-te en dues àrees que et resulten igual d’interessants.

Això no és un suïcidi? I la vida social?

Per què enganyar-vos, els primers anys són els més durs. T’has d’habituar al canvi, a la rutina, al funcionament de la universitat, i això no és gens fàcil. Perquè us en feu una idea: habitualment, estudiants de la UPF fan quatre assignatures per trimestre. Doncs bé, com que tenia previst acabar els dos graus en cinc anys, hi havia trimestres que feia sis assignatures i, és clar, em passava tot el dia (i no exagero) a la Universitat.

Tot i així, els primers anys també són els més enriquidors i divertits, perquè estaràs estudiant el que t’apassiona, descobriràs parts de tu mateix que fins ara desconeixies i, el més important, coneixeràs un munt de gent que et marcarà d’ara endavant.

Què em recomanes?

Molta gent em pregunta si és possible fer dos graus alhora, i sempre l’animo a decantar-se per aquesta opció i li dic que el secret rau en tres coses: una bona planificació, no perdre la passió pel que fas i fer pinya amb els altres estudiants que han triat la mateixa opció, perquè serà amb ells amb els qui passaràs la major part del temps.

Ara que estic a cinquè i últim any dels meus estudis, hi ha dues coses que tinc molt clares: els canvis espanten a tothom i malgrat que mai no es pot estar del tot segur amb les decisions que es prenen, com deia Paulo Coelho, “no deixis que els dubtes paralitzin les teves accions; pren sempre totes les decisions que hagis de prendre”.

Aina Fandos i Berenguer, estudiant del grau en Administració i Direcció d’Empreses i del grau en Periodisme

Anuncis

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

