Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

La immersió lingüística

Deixa un comentari

Estimat lector, estimada lectora,

L’última vegada que et vaig escriure, et vaig explicar que al grau en Llengües Aplicades és obligatori fer una estada a l’estranger, una estada que anomenem immersió lingüística.

Doncs bé, ara mateix t’estic escrivint des de Londres. Estic fent la meva immersió lingüística al Regne Unit. Vaig arribar aquí fa set setmanes i t’asseguro que està sent una de les experiències més enriquidores de la meva vida!

Estic estudiant a la Universitat de Roehampton, on de dilluns a divendres vaig a classe amb els estudiants d’aquí. Curso dues assignatures d’anglès, una de francès, traducció espanyol-anglès i història de la traducció. No tenen gaire relació amb el grau en Llengües Aplicades, ho sé, però l’objectiu d’estudiar en una universitat estrangera és perfeccionar les teves habilitats lingüístiques. Durant els caps de setmana aprofito per fer de turista i visitar els racons més bonics de la capital britànica, o bé per fer alguna escapada per veure els meus companys de la Pompeu que es troben en altres ciutats del Regne Unit.

Pel que fa a l’allotjament, estic vivint a la residència de la universitat. Per aquest aspecte no cal amoïnar-se gaire: la UPF té un bon conveni amb les universitats que ens asseguren tenir plaça al mateix campus. Això provoca que més d’un arribi a classe amb les lleganyes encara enganxades als ulls.

Si més no, no tot són flors i violes… Sóc aquí per estudiar, i cada dia toca seure a la cadira per treballar. No em desagraden les assignatures que estic cursant, però prefereixo les que curso a la Pompeu. A més a més, sortir de casa també ajuda a apreciar tot allò que tenim i que mai no havíem valorat, com per exemple, les hores de llum diàries, el temps, el menjar… Però, tranquil, aquí s’hi està molt bé!

Viatjar, conèixer llocs nous i gent nova, l’experiència de seure en una classe amb estudiants d’un altre país, compartir pis amb gent d’arreu del món… Sembla una bona experiència, oi? Doncs si t’animes a cursar aquest grau, d’aquí a un parell d’anys seràs tu qui expliqui una història com aquesta.

Una abraçada des de Londres.

Laura Esteban, estudiant del grau en Llengües Aplicades

21. Laura Esteban Llobet

Anuncis

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

