Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

Per què IBE?

Deixa un comentari

Sóc l’Elena, estudiant de quart d’IBE, i aquest cop m’encantaria explicar-vos per què vaig escollir aquest grau fa gairebé quatre anys enrere i quina és la perspectiva ara que ja arribo al final.

La meva generació som la tercera promoció d’aquest grau, així que no ens va tocar ser els conillets d’Índies; però realment era tota una incògnita i alguna cosa nova a descobrir perquè encara ningú no havia acabat.

Què és el que em va inclinar a escollir IBE? Doncs, jo tenia un amic que just l’any anterior havia començat empresarials a la Pompeu, i ell va ser el primer que em va parlar d’IBE, i m’ho va descriure així: “Si fas això ets una crack, és tot en anglès! En sortiràs amb un gran nivell!”. M’ho va plantejar molt bé, però alhora em va fer por: tot en anglès! La idea va anar madurant en el meu cap i vaig pensar: “ I per què no?”. Doncs, de cap a la piscina cap a IBE.

El meu raonament sobre l’elecció que havia fet va anar canviant. Fer-ho tot en anglès és un factor que ara per ara em diferencia dels altres. Jo tinc moltes ganes de marxar a fora en un futur més o menys proper, així que fer estudis internacionals sempre ajuda. Som molts menys a la classe, així que vulguis o no a l’hora d’entrar al mercat laboral hi ha menys competència. L’anglès no l’abandonaré mai i a més a més em puc dedicar a estudiar un altre idioma… I a més t’obliguen a fer un intercanvi a fora, no t’ho has ni de plantejar.

Ara que ja estic acabant he vist que l’economia potser no és la meva gran passió a la vida, que estudiar IBE no ha estat una cosa que m’havia plantejat sempre i que no ha estat mai una elecció passional. Però el que recordaré d’aquests anys i tot l’aprenentatge i bagatge no me’ls treu ningú.

Us podria descriure una llista interminable, però em centraré en tres punts que crec que han estat clau per a mi:

  1. Els companys de classe: si no fos per ells tot hagués estat molt més dur. Però el fet de passar tantes hores a la universitat, dinant, fent treballs, estudiant…, fa que els lligams siguin molt intensos.
  2. L’Erasmus, una experiència internacional inoblidable. Encara recordo quan abans de marxar unes noies de quart van venir a explicar-nos quatre coses i van dir: “Serà la millor experiència de la vostra vida!”. Jo vaig pensar que eren unes exagerades; però quan vaig tornar d’allà, vaig veure que tenien tota la raó del món. Així que, intercanvi internacional 100% recomanable!
  3. Pel que fa als estudis, el nivell d’exigència, la quantitat de feina per fer en poc temps i els horaris incomprensibles fan que després puguis adaptar-te a qualsevol ambient i aguantar.

I només dir-vos: escollir IBE és una bona elecció!

Elena Costa, estudiant del grau en IBE

Anuncis

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

