Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

El primer contacte amb la UPF

Deixa un comentari

Quan arriba el moment de prendre una decisió que marcarà el teu futur, els nervis són inevitables i encara més quan veus que cada cop s’apropa més la selectivitat i no saps cap a on anar. Aquest va ser el meu cas, i és que quan queda menys d’un mes per a la selectivitat i estàs totalment perdut, dubtant entre carreres tan diferents com Biotecnologia i Comunicació Audiovisual, tot sembla molt complicat.

Vaig fer el batxillerat científic, però no tenia gens clar si volia dedicar-m’hi realment.

És així com un dia, parlant amb la meva tieta, em va recomanar una universitat totalment desconeguda per a mi: la Universitat Pompeu Fabra. No sabia de la seva existència perquè sóc de Madrid i allà no era gaire coneguda entre la gent del meu voltant. Vaig informar-me sobre l’oferta acadèmica i em va cridar l’atenció la Facultat de Comunicació, on vaig descobrir la meva carrera ideal: Publicitat i Relacions Públiques. Les assignatures semblaven molt més pràctiques des del primer curs que les de la resta d’universitats que després vaig consultar. De fet, mai no m’havia plantejat fer aquesta carrera fins que vaig conèixer la Pompeu Fabra.

La nota de tall de Publicitat i Relacions Públiques era la més alta de totes les universitats estatals, així que vaig fer un últim esforç per arribar-hi: vaig haver de fer específiques a la selectivitat que no havia cursat mai, però estava molt motivada i em pagava la pena. Quan vaig ser acceptada, vaig esclatar d’alegria.

El primer dia del Curs d’Iniciació a la Universitat (CIU) vaig arribar a Glòries en metro i el meu vagó estava ple de carpetes vermelles. Vaig arribar a la porta de la universitat acompanyada de molts més principiants. Al banc que hi ha davant la porta, s’havia format un cercle de gent al qual vaig apropar-m’hi per trobar-me amb els companys. Molts d’ells s’havien conegut el dia de la matrícula i havien creat un grup de Facebook, però també hi havia gent per a la qual tot eren cares noves. El CIU se’ns va fer una mica pesat, però aquells dies ens van servir per establir vincles d’amistat que encara avui hi són.

Per finalitzar, vull animar els nous estudiants, sobretot aquells que vinguin de fora, a no tenir por al canvi ja que per a mi, aquest ha estat molt satisfactori. De vegades, la por t’atura i no et permet viure noves experiències. Arriba un dia en què el que avui és futur esdevé present, i si aquest no t’agrada sempre pots canviar el sentit de la teva vida, però el més important és viure-la.

Lorea Alonso Narbaiza, estudiant del grau en Publicitat i Relacions Públiques

Anuncis

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

