Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

El costat desconegut de la UPF

Deixa un comentari

Fa un mes o així em vaig assabentar que existia l’edifici 51 de la UPF. Al campus del Poblenou, a la plaça central, hi ha una paret que no és una paret. Allà s’hi fa recerca.

Estava fent un cafè amb amics quan m’ho van explicar, i quan vam acabar els vaig arrossegar cap a l’edifici 51 a fer turisme. Volia veure què s’hi feia allà. Vam estar una estona fent voltes, mirant per les portes transparents.

johnyDarrere d’una d’aquestes portes vam veure el nostre professor del trimestre passat de Sistemes Operatius. Estava manejant un robot humanoide baixet, d’uns tres pams d’alçada; el robot estava connectat a un ordinador i semblava que anava a provar un programa. Ens vam quedar aturats, expectants.

Aleshores, ell va aixecar el cap i ens va veure observant. Ens va obrir la porta. “Oh, no et volíem molestar”. Igualment, ens va ensenyar el robot amb el qual estava treballant: estava investigant interacció d’humans amb robots, i ens va ensenyar el robot seient, aixecant-se i fent un petit discurs. També hi havia un robot més gran que tenien en col·laboració amb algun projecte europeu del qual no recordo el nom, més gran i avançat.

Després ens va ensenyar què feien alguns dels seus col·legues a la resta de l’edifici. Un robot detector d’alcohol, jugadors de futbol a mig muntar, una sala i cascos de realitat virtual…

Aquell dia vaig tornar a casa satisfet, pensant que a la meva uni hi havia objectes, projectes i gent ben interessants.

Ahir vaig veure una altra part interessant. Em vaig presentar com a voluntari per a un experiment de realitat virtual amb l’Oculus Rift. No va ser especialment agradable cap al final (només m’havia marejat tant una vegada), però va satisfer la meva curiositat, i al principi era una experiència magnífica.

Després, mentre em recuperava a la plaça, em vaig trobar amb un company meu més gran, que em va ensenyar el seu treball de fi de grau: un reproductor de música que la tria a partir del teu estat d’ànim. Amb casc per detectar l’estat d’ànim i tot, bastant impressionant.

A la uni hi ha molts projectes, objectes i gent interessant.

Adrià Garriga, estudiant del grau en Enginyeria en Informàtica

Anuncis

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

