Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

Estudiar Dret a la Universitat Pompeu Fabra

Deixa un comentari

En aquest primer comentari m’agradaria començar explicant el meu cas, per ajudar-vos en la mesura que pugui a dissipar molts dels dubtes que s’han d’afrontar en aquesta nova etapa que just comença d’aquí a poc i que determinarà molt el rumb de les vostres vides. Utilitzo l’adverbi molt i no tot, perquè considero que en la nova dinàmica de la societat vertiginosa que ens toca viure no tindrem una professió fixa i constant com els nostres avis o pares, sinó que aquesta s’anirà adaptant als requeriments de l’evolució de la forma de vida.

Universitat Pompeu Fabra UPFRecordo que durant el batxillerat tenia molt clar què volia fer. Era i encara sóc un apassionat del món de l’empresa. Estudiar ADE i fer-ho a la UPF era el meu somni. Primer perquè a la universitat més pròxima al meu territori, la de Lleida, no la impartien, i a la UPF perquè havia sentit a parlar de la seva alta reputació i sempre m’havia entusiasmat estudiar envoltat dels millors professors i estudiants, ja que les notes de tall són altes. Tot i que ara ja no passa, només estava obligat a marcar tres preferències per cursar els estudis universitaris. No vaig entrar a la carrera desitjada per una dècima i l’opció següent era Dret. La vaig posar perquè llavors ja es començava a parlar dels dobles graus, però encara vist com una certa rara avis.

No puc negar que en rebre l’avís, llavors en format SMS, vaig sentir un contrast entre la desil·lusió de veure frustrat el meu somni i l’alegria de fer-ho en un molt bon centre. Amb anterioritat ni havia visitat les instal·lacions ni havia anat a cap edició del Saló de l’Ensenyament, cosa que us recomano moltíssim que feu. Observar de primera mà la realitat des de la vostra percepció és molt important. Vosaltres teniu per via directa tots els inputs per acabar d’escollir i decidir en plenitud.

Estudiar Dret se’m feia una muntanya. M’horroritzaven els comentaris, típics: “empollar”, recitar lleis senceres, saber llatí… La visió d’aquests anys m’ha ensenyat que ben poc s’hi assembla.

El meu primer dia va significar arribar a un lloc, totalment nou, farcit d’estudiants perduts com jo, però amb l’emoció continguda de començar un projecte engrescador.

La primera cita és un clàssic de cada any als nouvinguts. Congregats a l’auditori, on no hi cap ni una agulla, ens van explicar la metodologia de funcionament de la carrera, l’estil Pompeu… Com que no tenia cap conegut recent que hi estigués estudiant, tot em venia de nou.

Els primers dies els recordo durs, però ara somric quan hi penso. Ràpidament m’hi vaig habituar i amb els companys de residència que, casualitats de la vida, anàvem a la mateixa classe vam començar a fer grup i de mica en mica amb la resta de la classe.

Amb el títol de Dret a la mà acabat de sortir del forn, recordo aquests primers moments amb tendresa i la convicció que el destí no em va jugar una mala passada, tot i pensar-ho en aquell moment, de concedir-me l’opció d’estudiar Dret a la UPF. Durant els primers temps de l’etapa universitària vius un procés d’adaptació que se supera sense dificultat quan hi poses tot el coratge per part teva. Et servirà com a escalfament per afrontar les dificultats que et van sorgint a la carrera, que no és ni molt difícil, però tampoc fàcil. Cadascú hi posa el seu llistó; ara, amb la recepta de portar-ho al dia i fent una bona planificació estratègica d’estudi, com m’agrada dir, les coses acostumen a sortir bé.

Jordi Sumalla, estudiant del grau en Dret

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

