Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

Tres en un però no menys

Deixa un comentari

Aitor Bonsoms

Quasi mig curs ha passat d’ençà que he començat el grau de Filosofia, Política i Economia a la UPF, i sense adonar-me’n  ja estic a punt d’acabar el semestre. Segurament us preguntareu: Semestre? Però si m’han explicat que a la Pompeu Fabra el curs acadèmic va per trimestres. Bé en la resta de graus si, però en el cas del grau de FPE és diferent.

Aquesta carrera no només és especial per això sinó també per moltes altres coses, com per exemple que està organitzada per la Universitat Pompeu Fabra, la Universitat Carlos III de Madrid i la Universitat Autònoma de Madrid. Per tant, l’any que ve, si tot va bé, marxaré a Madrid a fer el segon curs. De moment, però, això no és el que més m’importa, ja que estic gaudint molt i no dubtaria a tornar a començar aquest nou grau que té uns continguts tan horitzontals. Aquest motiu és precisament el que em va cridar l’atenció, ja que en els dos primers anys es fan assignatures que tracten tots tres camps i d’aquesta manera n’aconseguiré una formació bàsica  i després em podré especialitzar en el que més m’interessi. També em servirà per analitzar els problemes des de diverses perspectives, un exercici que ja hem començat a fer en els seminaris. Aquests seminaris no són com les classes teòriques que fèiem a l’institut sinó que es tracta, en la majoria d’assignatures, de llegir un text o textos que posteriorment seran debatuts entre la classe. Això m’ha fet veure que darrera de continguts que consideraria a priori només teòrics, també tenen una funció pràctica. A més, aquests seminaris estan relacionats amb el que fem a les classes teòriques, donant-nos una visió més clara i concreta del que tractem a cada matèria. Pel que fa a les assignatures, en fem una per dia, la qual cosa no vol dir que no fem feina, ben al contrari, la majoria del treball el fem a casa, així que abans de moltes classes hem de portar els materials llegits i preparats.

De qualsevol forma tenir molts deures i lectures no importa si estàs fent el que t’agrada com és el meu cas. En resum, si amb una aspecte m’he de quedar és amb la quantitat de nous coneixements que he adquirit. Les classes teòriques o els debats entre nosaltres m’han aportat teories que en anys d’estudi no havia après.

Espero que em seguiu llegint.

Aitor Bonsoms, estudiant del grau en Filosofia, Política i Economia

Anuncis

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

