Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

Una decisió difícil!

Deixa un comentari

Nueva imagen

Hola! Em dic Mònica i estic cursant segon de Ciències Polítiques a la UPF. Crec que l’hora de triar la carrera és un moment complicat per a tothom i m’atreviria a dir que fa una mica de por. Molta gent no ho té gens clar i no són pocs els que ho decideixen els mesos abans de matricular-se. Jo vaig tenir la gran sort d’estar molt segura de la carrera que volia estudiar des d’un primer moment, però haig de reconèixer que abans d’escollir-la definitivament vaig dubtar. És complicat això d’intentar no equivocar-te, sembla que ja no hi hagi marxa enrere. De fet, sí que n’hi ha. És clar que és important la decisió i que si l’encertes, molt millor; però siguem realistes, mai no sabràs el que et trobaràs ben bé en una carrera fins que no hi estàs a dins. Tinc companys i amics que han fet el seu primer any i que han vist que no era allò seu, així que sense cap problema han fet canvi de carrera. Perquè, penseu, què és al cap i a la fi un any? Allò important és que facis el que t’ompli de debò.

A l’hora de triar fer ciències polítiques sentireu moltes veus contràries o que us diuen que no hi ha sortides, que aquesta carrera no val res, etc. No en feu cas; sobretot heu de triar allò que de debò us ompli i us faci feliços. Jo ho he fet i no m’ha anat gens malament. A més a més, tingueu en compte que la gran majoria de gent parla sense saber del tema, sigui de la carrera que sigui.

Referent a la universitat, jo vaig triar fer-ho a la UPF ja que en l’àmbit del social és una universitat molt ben valorada i l’endemà d’acabar, quan vagis a buscar feina, el teu títol tindrà més valor depenent de la universitat on hagis cursat els estudis.

Jo venia d’un institut no gaire gran i crec que la UPF no és tan diferent. La veritat és que això de fer trimestres i que et matriculis sols una vegada a l’any fa que acabis anant més o menys amb els mateixos companys durant els dos primers anys com a mínim. Això crec que és molt positiu, ja que a la universitat es ve a estudiar i us asseguro que de feina no us en faltarà; però també es ve a viure una experiència i a fer moltes amistats. D’alguna manera és una porta a la teva vida pròpia que per a molts és lluny de la família, i això et permet “independitzar-te” i conèixer un món nou molt interessant.

Mònica Morros, estudiant del grau en Ciències Polítiques i de l’Administració

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

