Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

El moment de triar

Deixa un comentari

Quan arriba el moment de triar universitat, sembla que el pes del món cau sobre les nostres espatlles. Al cap i a la fi, és on llaurarem el nostre futur, on ens prepararem per a la professió a la qual ens dedicarem. Jo hi vaig donar moltes voltes. Durant tota la meva vida vaig estudiar al meu poble, i Barcelona, tot i estar a mitja hora en cotxe, em semblava a anys llum de distància. Vaig temptejar moltes possibilitats, però tenia clar per què buscava: volia aprendre sobre el cos humà, poder respondre les milers de preguntes que em rondaven pel cap sobre com funcionem i plantejar-ne mil més per poder esbrinar les respostes més endavant. Si us pregunteu per què vaig acabar decidint-me per Biologia Humana, no ho vaig fer basant-me en un sol factor. El programa de la Universitat va cridar-me l’atenció, però un cop vaig visitar la Facultat vaig decidir-me del tot. És petita, i això té alguns inconvenients; però també li vaig veure molts avantatges, dels quals en destaco un que vaig captar ja a la jornada de portes obertes: coneixes tot i tothom. Coneixes cada racó de la Facultat i, a més, també coneixes gent d’altres cursos, i així mai no et sents sol, ja que tens un suport tant personal com acadèmic.

Finalment, va arribar el mes de setembre. Recordo el primer dia de classe com si fos ahir: els nervis, l’emoció i aquelles ganes immenses d’emprendre la nova aventura. Només començar vaig saber que havia escollit bé. Els professors i el personal de la Universitat ens van acollir càlidament, i els companys de seguida van passar a ser amics. Primer és un curs dur: les assignatures són molt generals i se sent una petita decepció en percebre que moltes coses segurament no ens serviran per a res… Però tranquils! Tot arriba i, a més, sempre s’acaba trobant una finalitat per a tot el que estudiem. El funcionament de la Universitat canvia molt respecte a l’institut; però, repeteixo: sempre et trobes acompanyat en aquest procés d’adaptació que, més o menys llarg, sempre acaba, i comences a sentir-te còmode amb la manera de fer de nou.

Evidentment, no tot és un camp de roses, i l’inconvenient més gran són els horaris. Cada setmana és diferent, i pot arribar a ser una mica difícil de portar, sobretot si fas alguna activitat extraescolar. No obstant això, si mai no tens cap problema puntual sempre pots trobar solucions canviant-te per algun company.

En definitiva, la meva experiència en el curs i mig que porto fent Biologia Humana ha estat molt més positiva que negativa. He après moltíssim gràcies als docents de tots els camps amb els quals comptem. De les mil preguntes que tenia, encara no n’he respost ni la meitat; però queda molt camí per endavant. Tinc noves preguntes? I tant, moltíssimes. I segurament tampoc no les podré contestar totes; però per això vindreu vosaltres darrere nostre: per ajudar-nos a trobar les solucions d’aquest gran enigma que és l’ésser humà.

Marta Llauradó Gómez, estudiant de segon curs del grau en Biologia Humana 

Anuncis

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

