Universitari Per Fi!

L'espai dels estudiants de la UPF per als estudiants de secundària

De bones, totes les decisions ho són

Deixa un comentari

El batxillerat. Estic convençut que no hi ha un sol estudiant universitari que no recordi aquells cursos. Entre el temari de les diferents i múltiples assignatures, el treball de recerca, la pressió permanent de les proves d’accés a la Universitat que al final acabava convertint-se gairebé en un fantasma… I, per si això no fos prou, aquell patir constant que t’envaeix quan algú et pregunta què estudiaràs i encara no ho tens decidit.

Les decisions que prenem no són ni bones ni dolentes, senzillament són les nostres decisions; però les experiències que vivim arran d’aquestes ens serveixen per poder ajudar els altres a prendre les seves. És per això que m’agradaria compartir la meva experiència amb vosaltres.

El denominador comú de la meva vida ha estat, des de petit, la música i la tecnologia. Dos àmbits que em fascinaven i que m’apassionaven. Sense cap mena de dubte, les dues grans passions de la meva vida.

Recordo com si fos ara el dia que vaig posar els peus per primer cop en un estudi de gravació. Em sentia en un núvol; l’estudi era l’indret on la música i la tecnologia es fusionaven. En aquell moment ho vaig veure clar. Aquella visita a l’estudi em va fer obrir els ulls. Sense ser-ne massa conscient, vaig prendre la primera decisió més important de la meva vida i segurament, de moment, la més encertada: volia estudiar un grau que em permetés barrejar música i tecnologia. Llavors tenia tretze anys, el meu coneixement sobre les universitats era pràcticament nul, no sabia quin era el nom oficial d’aquell grau ni tampoc a quina universitat es podia cursar. En aquell moment, només tenia una seguretat: havia d’existir.

A partir d’aquí, Google em va facilitar la feina. Després de buscar i rebuscar vaig trobar un grau que es deia Enginyeria en Sistemes Audiovisuals, d’entre les sortides professionals del qual vaig veure la de tècnic d’un estudi de gravació. Enigma resolt, havia trobat el que buscava.

Els dubtes, però, no van trigar a aparèixer: havia d’escollir entre la UPC o la UPF. No ho tenia gens clar. Per una banda, em fascinava la feina del Grup de Recerca en Tecnologia Musical de la Pompeu; a més, el que feien els altres grups de recerca també em cridava molt l’atenció. Per l’altra, la UPC sempre l’havia considerat la casa de les enginyeries; si volia estudiar enginyeria, reflexionava, la millor opció no seria estudiar a la Politècnica?

Al final vaig prendre una decisió. La balança es va decantar i els grups de recerca de la Pompeu van ser un element determinant per ajudar-me a escollir la UPF com la Universitat on volia cursar els meus estudis. Si em deixeu ser-vos sincer, no canviaria la meva decisió per res del món.

Escollir un grau no sempre és fàcil. El meu consell: feu el que us agradi, el que us motivi, el que us apassioni i, sobretot, el que faci llevar-vos cada matí amb la il·lusió i les ganes de menjar-vos el món.

Adrià Mallol, estudiant del grau en Enginyeria de Sistemes Audiovisuals

Anuncis

Autor: Universitari Per Fi!

Universitari Per FI! és el blog d'estudiants de la Universitat Pompeu Fabra (UPF) per a estudiants de secundària. Com a estudiants de la UPF volem explicar-vos què representa per a nosaltres estudiar un grau a la UPF . Volem què sapigueu com ens vam sentir quan estàvem acabant la secundària, com ens vam sentir quan ens vam decidir per un grau i una universitat i, com ens sentim ara que ja som estudiants universitaris. En definitiva, volem acompanyar-vos, tant com sigui possible, en aquests moments en què el batxillerat o els cicles formatius queden enrere i en què heu de prendre una decisió important per al vostre futur.

Deixa un comentari

